Ako rozpoznať obťažujúce telefónne čísla?
Marketingové hovory vás už otravovať nebudú
TRENČIANSKY KRAJ – Poznáte to, zavolá vám neznáme číslo a na druhej strane linky sa ozve operátorka s marketingovou ponukou. Po novom už budete vedieť, kedy takéto čísla nedvíhať.

Každý z nás už určite niekedy prijal telefonát od spoločnosti, ktorá sa nám snažila predať produkt alebo službu. Napriek tomu, že operátorovi slušne vysvetlíte nezáujem o spôsob takejto propagácie, po krátkej dobe vás kontaktujú znova a znova. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ďalej len úrad) však zaviedol novinku vytvorenú s cieľom pomôcť spotrebiteľom vyhnúť sa obťažovaniu reklamou.
Dôležitá zmena sa týka hlavne zavedenia množiny čísel s predvoľbou (0)888 pre marketingové volania. Ak teda na svojom telefónnom displeji uvidíte toto trojčíslie, budete vedieť, že ide o marketingový hovor. Sami sa tak rozhodnete, či hovor prijmete alebo nie.
Rozhodnúť sa ale môžete aj o tom, z ktorej marketingovej oblasti chcete byť kontaktovaní. A to tak, že do novovytvoreného Robinsonovho zoznamu na webovej adrese nevyziadanevolania.sk zaregistrujete svoje telefónne číslo.
„Zákazník sa pri registrácii v zozname môže sám rozhodnúť, či zamedzí všetky marketingové volania na svoje telefónne číslo alebo si vyberie len konkrétne marketingové oblasti, z ktorých si neželá byť s ponukami telefonicky kontaktovaný,“ povedal predseda úradu Ing. Ivan Marták.
Môže tak zamedziť marketingovému kontaktovaniu napríklad len z oblasti gastronómie alebo poisťovníctva.
„Druhou stranou mince je, že všetky subjekty, ktoré vykonávajú telemarketing, sú povinné overovať si v tomto zozname registrované telefónne čísla a dodržiavať vôľu zákazníka,“ dodal Marták.
Úrad bude vykonávať kontrolu dodržiavania ustanovení Zákona o elektronických komunikáciách z vlastnej iniciatívy, zároveň podozrenia z porušenia môže ktokoľvek poslať aj na e-mailovú adresu podnety@teleoff.gov.sk.
Robinsonov zoznam však má aj niekoľko výnimiek. Zákaz volania sa nevzťahuje na:
– mobilných operátorov a banky, s ktorými je registrovaná osoba v zmluvnom vzťahu
– účely priameho marketingu, ktoré si kontaktovaná osoba sama vopred vyžiadala (napríklad žiadosť o cenovú ponuku)
– priamy marketing vlastných tovarov a služieb, ak pri kúpe podobných zákazník danému obchodníkovi poskytol svoje kontaktné údaje
Komentáre