Pamätáte sa? – Aktuálne správy z Trenčianskeho kraja
Aktuálne počasie
Trenčín
Weather Data Source: Wetter Heute Trenčín
Bánovce nad Bebravou
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Ilava
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Myjava
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Partizánske
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Prievidza
Weather Data Source: Wetter Heute Prievidza
Nové Mesto nad Váhom
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Považská Bystrica
Púchov
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Aktuálne počasie
Weather Data Source: weerbericht morgen Trenčín
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Weather for the Following Location: Dubnica nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Weather for the Following Location: Prievidza map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Weather for the Following Location: Povazska Bystrica map, Slovakia
Weather for the Following Location: Trencin Region map, Slovakia
Vysielame naživo
Sledujte oficiálne výsledky volieb 2022

Prvý vlak v Myjave

Pamätáte sa?

Myjava – Unikátna historická fotografia z decembra roku 1927 zachytáva príchod prvého vlaku na Myjavu. Tento rok si tak mesto pripomína 95. výročie tejto veľkej udalosti.

archív mesto Myjava
Prvý vlak na Myjave. Foto: archív mesto Myjava

Železničná trať výrazne ovplyvnila vývoj a smerovanie kopaničiarskeho regiónu. „Výstavba železničnej trate Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom vyplynula z potreby dopravného spojenia medzi Českom a Slovenskom a ďalej Podkarpatskou Rusou po vzniku 1. ČSR. V roku 1920 vláda vydala nariadenie, podľa ktorého sa ako súčasť takzvanej Stredoslovenskej transverzálky mala vybudovať železnica cez hrebeň Bielych Karpát,“ povedal hovorca mesta Myjava Marek Hrin.

Kopaničiarsky región v tej dobe podľa Hrina trpel značnou mierou vysťahovalectva, ktoré sa začalo už v roku 1890 a až výstavba železnice bola impulzom, ktorý sťahovanie za prácou do zámoria zastavil. „Možno teda tvrdiť, že železnica priniesla so sebou do prihraničných regiónov začiatkom 20. storočia vlnu hospodárskeho rozmachu a vytvorila – aj keď len na istý čas – veľa nových pracovných miest,“ konštatuje Hrin.

Práce na trati začali slávnostným výkopom 8. júla 1923 a celá výstavba bola kvôli prírodným podmienkam a terénu extrémne náročná. Trať je dodnes technickým unikátom aj kvôli 13 metrov hlbokému zárezu v dĺžke 1 kilometer za Javorníkom a vysokým násypom pri Poriadí. Dnes je vďaka technickému riešeniu Myjavský viadukt zapísaný do zoznamu kultúrneho dedičstva Slovenska. 

 

 

Komentáre

Tipy a podnety