Takto sú na tom práce na „panelke“! - Aktuálne správy z Trenčianskeho kraja
Trenčín
Weather Data Source: Wetter Heute Trenčín
Bánovce nad Bebravou
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Ilava
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Myjava
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Partizánske
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Prievidza
Weather Data Source: Wetter Heute Prievidza
Nové Mesto nad Váhom
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Považská Bystrica
Púchov
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia

„Zakliata panelka“. Ako je na tom?

Takto sú na tom práce na „panelke“!

TRENČÍN – Úsek cesty prvej triedy medzi Mníchovou Lehotou a Chocholnou – Velčice, ktorý dlhé roky preveroval nielen technický stav vozidiel, ktoré po nej prechádzali, ale aj trpezlivosť vodičov, ktorí ju využívali, sa konečne dočkal rekonštrukcie. Ani to však nejde úplne hladko.

Stalo sa, v čo už takmer nikto ani neveril. Cesta prvej triedy medzi Mníchovou Lehotou a Chocholnou – Velčice sa dočkala rekonštrukcie a objavili sa na nej dokonca aj prvé stroje. Po počiatočnej eufórii zo začatia prác, prišla ale studená sprcha. Mnohí domáci, ktorí úsek denne využívajú hromžia.  „Dva týždne obmedzenia a nič sa tam nedeje. Vie niekto aký je harmonogram prác?“ pýtajú sa nasrdení vodiči, ktorí tadiaľ prechádzajú. Ako je na tom „panelka“ a aký je harmonogram prác? Slovenská správa ciest vysvetľuje:

Harmonogram prác na tento rok je nastavený tak, že stavebné práce sa rozvinú od Mníchovej Lehoty smerom k začiatku úseku pri Chocholnej. V dohľadnej dobe sa začne s rekonštrukciou dvoch mostov a časti komunikácie v katastrálnom úseku Trenčianska Turná. Rekonštrukcia dvoch najväčších mostov bude prebiehať budúci rok. K dnešnému dňu boli zrealizované výruby, otvoril sa skúšobný úsek v telese vozovky a začalo sa s prípravou preložiek inžinierskych sietí,“ informoval Martin Guzi s Komunikačného odboru Slovenskej správy ciest s tým, že stavbári v rámci projektu odstránia porušenú betónovú vozovku a nahradia ju novou polotuhou vozovkou so živičným povrchom.

„Starú betónovú vozovku spracujú šetrne k životnému prostrediu: predrví sa a bude súčasťou podkladu pod novou cestou. Súčasťou projektu je aj rekonštrukcia šiestich vybraných križovatiek s cestami II. a III. triedy a siedmich mostných objektov. Slovenská správa ciest vymení a nainštaluje nové bezpečnostné prvky, tiež osadí protihlukové steny. Celkovo sa zmodernizuje 7,5 km ciest I. Triedy,“ doplnil M. Guzi a dodal, že  zmluvná cena diela je 16,5 milióna eur s PDH, stavebné práce sa ukončia najneskôr do konca budúceho roka.

Dohodnutá suma ale vážne ohrozuje postup prác. Tak ako aj pri iných stavebných projektoch, situácia na trhu so stavebným materiálom vplýva negatívne na dohodnuté či dokonca rozpracované projekty. Problémom sa nevyhla ani „panelka“.

„Rozsah prác je negatívne ovplyvnený súčasnou situáciou na trhu so stavebnými materiálmi a dostupnosťou pracovnej sily. Zhotoviteľ avizoval nárast cien stavebných materiálov, ale v prácach sa pokračuje a zatiaľ platí zmluvný termín ukončenia výstavby najneskôr do konca budúceho roka,“ naznačil problémy s nelichotivou situáciou  M. Guzi. Podľa jeho slov je aktuálny rozsah prác  ovplyvnený terajšou situáciou, podobne ako na iných stavbách, Slovenská správa ciest situáciu však rieši. „Čakáme na finálne usmernenie Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktoré pripravuje nový valorizačný vzorec. Ten zohľadní rast cien špecifických materiálov. SSC môže postupovať iba v zmysle platných uzatvorených zmlúv o dielo a platnej legislatívy,“ uzavrel M. Guzi.

Komentáre

Tipy a podnety