Dištančná výuka na ZUŠ - Aktuálne správy z Trenčianskeho kraja
Trenčín
Weather Data Source: Wetter Heute Trenčín
Bánovce nad Bebravou
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Ilava
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Myjava
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Partizánske
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Prievidza
Weather Data Source: Wetter Heute Prievidza
Nové Mesto nad Váhom
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Považská Bystrica
Púchov
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia

Online vyučovanie žiakov nie je dostačujúce a motivujúce

Dištančná výuka na ZUŠ

Podľa nariadenia vlády môžu Základné umelecké školy do 10.1.2022 vyučovať len dištančnou formou. Problematické to je hlavne pre najmladších žiakov prvých ročníkov. Pri začiatkoch výuky je dôležitý osobný kontakt pedagóga so žiakom, kedy môže pedagóg žiakovi názorne vysvetliť základy predmetu napríklad: správny posed a držanie tela pri hre na klavíri, držanie sláku a huslí, úchop štetca, ceruzky atď. Problémom je aj nastavovanie online vyučovania, kedy sú najmladší žiaci odkázaní na pomoc rodičov s technickým pripojením na online hodinu. Musí sa teda zladiť čas vyučujúceho, žiaka aj rodiča. Ďalšou nevýhodou dištančného vyučovania pre ZUŠ je efektivita výuky. Výuka je pomalšia a žiaci nie sú motivovaní prítomnosťou spolužiakov. Detskí psychológovia bijú na poplach. Táto covidová situáciu už trvá dlho a u detí sa začína objavovať apatia, nechutenstvo k jedlu aj úzkostné stavy.

Podľa nariadenia vlády môžu Základné umelecké školy do 10.1.2022 učiť len dištančnou formou. Obmedzenie má negatívny dopad na výučbu všetkých žiakov, no najmä tých najmladších.

Eva Kulhánková, riaditeľka ZUŠ K. Pádivého: „Napríklad pri začiatkoch vyučovania sláčikových nástrojov je dôležité ako dieťa uchopí nástroj, ako potiahne slák, kde chytí strunu.”

Výuka umeleckých odborov dištančnou formou je komplikovaná a neefektívna.

Alexander Salviany, učiteľ výtvarného odboru: „Asi štyrikrát sa musíme stretnúť na online hodine, aby sme dosialhli to, čo stihneme tu za jedno vyučovanie. Najhoršie je to, že tu deti nie sú spolu a nemajú možnosť sa porovnávať. Tá zdravá súťaživosť ich nenúti napredovať.”

Eva Kulhánková, riaditeľka ZUŠ K. Pádivého: „Tým, že to už príliš dlho trvá, deti

strácajú chuť a motiváciu pokračovať.”

Dištančné vyučovanie nedokáže plnohodnotne nahradiť jeho prezenčnú formu.

Detskí psychológovia varujú, že sa u detí začínajú objavovať častejšie úzkostné stavy.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Tipy a podnety