Podľa nariadenia vlády môžu Základné umelecké školy do 10.1.2022 učiť len dištančnou formou. Obmedzenie má negatívny dopad na výučbu všetkých žiakov, no najmä tých najmladších.
Eva Kulhánková, riaditeľka ZUŠ K. Pádivého: „Napríklad pri začiatkoch vyučovania sláčikových nástrojov je dôležité ako dieťa uchopí nástroj, ako potiahne slák, kde chytí strunu.”
Výuka umeleckých odborov dištančnou formou je komplikovaná a neefektívna.
Alexander Salviany, učiteľ výtvarného odboru: „Asi štyrikrát sa musíme stretnúť na online hodine, aby sme dosialhli to, čo stihneme tu za jedno vyučovanie. Najhoršie je to, že tu deti nie sú spolu a nemajú možnosť sa porovnávať. Tá zdravá súťaživosť ich nenúti napredovať.”
Eva Kulhánková, riaditeľka ZUŠ K. Pádivého: „Tým, že to už príliš dlho trvá, deti
strácajú chuť a motiváciu pokračovať.”
Dištančné vyučovanie nedokáže plnohodnotne nahradiť jeho prezenčnú formu.
Detskí psychológovia varujú, že sa u detí začínajú objavovať častejšie úzkostné stavy.
Komentáre