Legenda sa vracia, Tatra rozšíri výrobu a zamestná množstvo ľudí – Aktuálne správy z Trenčianskeho kraja
Aktuálne počasie
Trenčín
Weather Data Source: Wetter Heute Trenčín
Bánovce nad Bebravou
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Ilava
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Myjava
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Partizánske
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Prievidza
Weather Data Source: Wetter Heute Prievidza
Nové Mesto nad Váhom
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Považská Bystrica
Púchov
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Aktuálne počasie
Weather Data Source: weerbericht morgen Trenčín
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Weather for the Following Location: Dubnica nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Weather for the Following Location: Prievidza map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Weather for the Following Location: Povazska Bystrica map, Slovakia
Weather for the Following Location: Trencin Region map, Slovakia
Sledujte oficiálne výsledky volieb 2022

Automobilka bude vyrábať podvozky pre nezničiteľný nákladiak v Trenčíne

Legenda sa vracia, Tatra rozšíri výrobu a zamestná množstvo ľudí

TRENČÍN – Ikonická automobilka Tatra, ktorá je pýchou Slovenska aj Česka, sa vracia vo veľkom štýle. Podvozky pre nezničiteľný nákladiak, o ktorom je známe, že prekoná každý terén, sa budú vyrábať v Trenčíne. 

O tom, že Tatra je legenda, nepochybuje nik. Najmä nákladné automobily z Tatrovky obdivuje pre ich prejazdnosť terénom celý svet. V Trenčíne sa podvozky pre Tatru opäť vyrábajú a firma sa chystá prijať množstvo zamestnancov. „Od začiatku budúceho roka plánujeme výrobu špeciálnych podvozkov Tatra 8×8 rozšíriť ešte o podvozky 6×6 a 4×4,“ prezradil Michal Baláž, generálny riaditeľ spoločnosti Tatra Defence Slovakia. Nadstavby sú špecializované, vojenského charakteru, od jednoduchých – typu valník až po špecializované zbraňové nadstavby. 

Práca, ktorá chytí za srdce

Podnik už v tomto roku navýšil počet zamestnancov o šesťdesiat, ale ako hovorí M. Baláž, náročnosť výroby stúpa a už dnes by potrebovali mať o dvadsať zamestnancov viac. „V budúcom roku predpokladáme nárast o päťdesiat zamestnancov,“ hovorí M. Baláž a dodáva, že ak vyjdú plány ministerstva obrany, ktoré by chcelo obstarávať vozidlá tohto typu vo väčších počtoch, bude nutné prijať ďalších sto až stopäťdesiat zamestnancov. M. Baláž zdôrazňuje, že ide o zamestnanie, ktoré chytí človeka za srdce. „Nejde o prácu za pásom, nie je jednotvárna. Je tu možnosť kvalifikačne rásť, aj priamo v samotnej výrobe, kde sú robotníci, mechanici, elektromechanici, zvárači. Kvalifikácia a požiadavky na ňu sú tu dosť vysoké,“ hovorí M. Baláž. Tatrovka teraz hľadá strojárov aj kvalifikovaných mechanikov, ľudí, ktorí majú aspoň minimálne skúsenosti s opravami, alebo montážami nákladných vozidiel. Vie ich zaškoliť na montáže nielen kolesových vozidiel, ale aj pásových. Zaujímajú ju predovšetkým auto elektromechanici, plus ľudia, ktorí sú v oblasti elektriky schopní vyrábať kabeláže. „Čo sa týka zváračov, tak investujeme veľa najmä do rozvoja ľudí, aby boli schopní zvárať pancierové ocele, čo je dosť náročné,“ dopĺňa M. Baláž s tým, že si vedia zamestnanca zaškoliť. V priebehu dvoch, troch rokov sa stane profesionálom v potrebnej oblasti. Rozhodne to však nezvládne za mesiac.  

Práca s mnohými benefitmi

„Tatra je slovenská história. Sme slovenský podnik a chceme v budúcnosti rásť. Z hľadiska sociálneho programu prispievame zamestnancom na dopravu, aby ľudia mali čo najmenšie náklady s cestou do práce a z práce. Usporadúvame akcie, ako Deň detí, kam chodia naši zamestnanci aj s rodinami, aby sme podporili aj určitú súdržnosť medzi nimi. Chceme, aby oboznámili aj rodinných príslušníkov s tým, čo tu robíme, pochválili sa. Ponúkame koncoročné odmeny, odmeny pred dovolenkami. Je tu snaha ľudí podporiť finančne z hľadiska rôznych bonusov. Vždy potom závisí aj od úrovne zamestnanca, na ako dlho sem príde, či s nami chce spojiť svoj život dlhodobejšie,“ dodal M. Baláž. 

Trenčín sa osvedčil už v minulosti

Tatrovka si vybrala Trenčín pre historickú skúsenosť, pretože už v minulosti tu začínala so servisom špecializovaných vozidiel pre armádu. „Personál sa nedá zaškoliť zo dňa na deň. Je tu potreba niekoľkoročných skúseností. Preto bolo rozhodnuté, že výroba bude situovaná tam, kde skúsenosti sú,“ upresnil M. Baláž. Výroba si navyše vyžaduje spoluprácu s inými firmami, ktoré sú kvôli logistike najmä z Trenčína. Tatra tiež pripravuje zmluvu o spolupráci s Trenčianskou univerzitou. „Už v minulosti sme mali drobnú spoluprácu. Aktuálna sa bude týkať pomoci pri výchove špecialistov s univerzitným vzdelaním až po spoločné výskumno-vývojové projekty,“ ozrejmil M. Baláž. V Trenčíne sa budú vyrábať vozidlá, z ktorých niektoré boli vyvíjané na Slovensku, iné v materskej spoločnosti Tatra Trucks a ďalšie vozidlá vyvíjali osobitne špecializované vojenské spoločnosti Excalibur Army, alebo Tatra Defence Vehicle z Českej republiky. Samotná výroba začala už v júli tohto roka, pričom sa bude rozširovať. „Chceme sa usadiť na trhu ako stabilná spoločnosť, ktorá tu bude dlhodobo fungovať,“ uzavrel M. Baláž.

Ikona a legenda – to je Tatra   

Spoločnosť založil v roku 1850 Ignác Schustal v českej Kopřivnici. Legendárne meno získala automobilka až v roku 1919, keď jej auto NW U prekonalo náročnú trasu zo Štrby do Tatranskej Lomnice. Jej nákladné autá získali meno ako najlepšie na svete a Tatra sa zapísala do povedomia ako auto, ktoré nepozná prekážky a prejde každý terén. Zlomovým bol model 111. Nákladiak sa stal populárny v celom východnom bloku až po Čínu. Model vznikol počas 2. svetovej vojny v roku 1942. Dostal masívny vznetový dvanásťvalcový benzínový motor s objemom 14,3 litra, vďaka ktorému mohlo vozidlo utiahnuť až dva prívesy s nákladom o hmotnosti 22 ton. 

Tatiana Michalková

foto: Michal Večeřa

Komentáre

Tipy a podnety