Železničná stanica Trenčín – predmestie okolo r. 1903 – Aktuálne správy z Trenčianskeho kraja
Aktuálne počasie
Trenčín
Weather Data Source: Wetter Heute Trenčín
Bánovce nad Bebravou
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Ilava
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Myjava
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Partizánske
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Prievidza
Weather Data Source: Wetter Heute Prievidza
Nové Mesto nad Váhom
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Považská Bystrica
Púchov
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Aktuálne počasie
Weather Data Source: weerbericht morgen Trenčín
Weather for the Following Location: Banovce nad Bebravou map, Slovakia
Weather for the Following Location: Dubnica nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Partizanske map, Slovakia
Weather for the Following Location: Prievidza map, Slovakia
Weather for the Following Location: Nove Mesto nad Vahom map, Slovakia
Weather for the Following Location: Puchov map, Slovakia
Weather for the Following Location: Povazska Bystrica map, Slovakia
Weather for the Following Location: Trencin Region map, Slovakia
Vysielame naživo
Sledujte oficiálne výsledky volieb 2022

Archivovaný článok

Železničná stanica Trenčín – predmestie okolo r. 1903

Stanica je na "bánovskej" trati Trenčín - Topoľčany, postavenej v r. 1901. Stanicu vidíme v prvotnom stave. Na prízemí boli služobné miestnosti a čakáreň na poschodí býval obsluhujúci železničný zamestnanec. Trenčiansky hrad v pozadí potvrdzuje umiestnenie, lebo takýchto žel. staníc jednotného vzhľadu sa postavilo viacero na rôznych miestach. Za stanicou boli piaristické záhrady, na ktorých v čase zhotovenia fotografie začínala výstavba domov.

Stanica je na „bánovskej“ trati Trenčín – Topoľčany, postavenej v r. 1901. Stanicu vidíme v prvotnom stave. Na prízemí boli služobné miestnosti a čakáreň na poschodí býval obsluhujúci železničný zamestnanec. Trenčiansky hrad v pozadí potvrdzuje umiestnenie, lebo takýchto žel. staníc jednotného vzhľadu sa postavilo viacero na rôznych miestach. Za stanicou boli piaristické záhrady, na
ktorých v čase zhotovenia fotografie začínala výstavba domov.

Stanica bola neskôr stavebne zmenená, namiesto drevenej prístavby postavili murované záchody, pribudlo zábradlie nástupišťa s bránkou, vykladacia koľaj so zvýšenou rampou a dreveným skladom. Stanice bola neskôr dôležitá aj pre zásobovanie neďalekého skladu pohonných hmôt Apollo v západnej časti terajšej Kuzmányho ulice.

Vľavo v pozadí nenápadný trojuholníkový prístrešok a besiedka stoja na susednom, nižšie položenom pozemku, bola tam záhrada so studňou blízko besiedky, neskôr obďaleč postavili domy, zbúrané krátko po r. 1980.

Kedysi stanicu využívalo aj množstvo trenčianskych turistov idúcich najmä v nedeľu do Soblahova, Mníchovej Lehoty, príp. Jastrabia. Po r. 1989 železničné spojenie upadlo, budova dnes ešte stojí, ale sa nepoužíva, bývalé príslušenstvo je zredukované

.

Komentáre

Tipy a podnety